Manifestatie voor Eerlijk Kinderpardon - Nieuws

Manifestatie voor Eerlijk Kinderpardon

25 juni 2014
Op woensdag 25 juni heeft op het Plein in Den Haag een manifestatie voor een Eerlijk Kinderpardon plaatsgevonden welke oproept om tot een Eerlijk Kinderpardon te komen. Dit grandioze evenement wordt gepresenteerd door cabaretier Vincent Bijlo en tv-presentator Rocky Tuhuteru.

Op deze manifestatie wordt op verschillende manieren geprobeerd aandacht te vragen voor de groep kinderen die onterecht buiten het kinderpardon vallen, onder anderen door het binnenhalen van estafette-lopers die vanuit hun eigen gemeenten de tocht naar Den Haag hebben gemaakt en het organiseren van een WK-kinderpardonvoetbal, waarbij vier teams tegen elkaar strijden.

Van deze gelegenheid wordt dankbaar gebruik gemaakt om de kamerleden Voordewind (CU), Thieme (PvdD), Recourt (PvdA), Voortman (GL) en Gesthuizen (SP) op het podium uit te nodigen en hen uit handen van burgemeester Hans Martijn Ostendorp van de gemeente Bunnik de kaart en het overzicht van de steun onder Nederlandse burgemeesters aan een ruimhartiger kinderpardon te overhandigen. Een initiatief waarmee door een partijbrede steun Nederland er gekleurd op staat!

Klik hier voor het actuele overzicht van de inmiddels 312 burgemeesters die de oproep aan staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie om opnieuw te kijken naar de afgewezen aanvragen voor het Kinderpardon hebben ondertekend.